
Reklama - masová forma komunikace
Reklama je placenou formou neosobní masové komunikace, jejímž cílem je informování spotřebitelů a záměr ovlivnit jejich chování.
· Reklama orientovaná na spotřebitele - má za úkol získat nové zákazníky a posílit "věrnost" stávajících uživatelů
· Reklama orientovaná na produkt - snaží se zvýšit odbyt výrorobků, popř. oznamuje zavedení nového produktu na trh
· Reklama orientovaná na trh - snaží se oslovit určitou "cílovou skupinu" uživatelů
· Reklama orientovaná na vlastní podnik - pokouší se změnit image firmy v očích veřejnosti
· informativní reklama (informuje o nových produktech, akcích,...)
· přesvědčovací reklama (dává důraz na značku, podněcuje zákazníky k rychlé koupi)
· připomínací reklama (připomíná, kde si určitý výrobek mouhou zákazníci koupit, nebo do kdy si ho mohou koupit)
· tvorba silné značky
· zvýšení poptávky
· posílení pozice na trhu
· zlepšování pověsti firmy - pozitivní image
· motivace vlastních pracovníků
· rozšíření distribuční sítě
V okamžiku, kdy se firma rozhodne pro reklamní kampaň, musí nejdříve zpracovat reklamní plán