Reklama

Reklama - masová forma komunikace

Reklama je placenou formou neosobní masové komunikace, jejímž cílem je informování spotřebitelů a záměr ovlivnit jejich chování.

 

Reklama podle kategorie:

· Reklama orientovaná na spotřebitele - má za úkol získat nové zákazníky a posílit "věrnost" stávajících uživatelů

· Reklama orientovaná na produkt - snaží se zvýšit odbyt výrorobků, popř. oznamuje zavedení nového produktu na trh

· Reklama orientovaná na trh - snaží se oslovit určitou "cílovou skupinu" uživatelů

· Reklama orientovaná na vlastní podnik - pokouší se změnit image firmy v očích veřejnosti

 

Reklama podle účelu:

· informativní reklama (informuje o nových produktech, akcích,...)

· přesvědčovací reklama (dává důraz na značku, podněcuje zákazníky k rychlé koupi)

· připomínací reklama (připomíná, kde si určitý výrobek mouhou zákazníci koupit, nebo do kdy si ho mohou koupit)

 

Cíle reklamy:

· tvorba silné značky

· zvýšení poptávky

· posílení pozice na trhu

· zlepšování pověsti firmy - pozitivní image

· motivace vlastních pracovníků

· rozšíření distribuční sítě

 

V okamžiku, kdy se firma rozhodne pro reklamní kampaň, musí nejdříve zpracovat reklamní plán

 

 

 

 

© 2008 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba webu zdarma s WebnodeWebnode